Szukaj produktu
Autoryzowany dealer firmy Numatic
scroll

 

Czystość. To jedno z pierwszych skojarzeń, które nasuwa się wszystkim poszukującym idealnego hotelu czy pensjonatu. Ład i porządek w obiekcie są kluczowym ogniwem wpływającym na zadowolenie klienta, a także sprawiają, że goście chętniej powracają w dane miejsce. Jak zatem skutecznie dbać o czystość pokoi hotelowych? Od czego zacząć? W co wyposażyć hotel na początek? Jak zoptymalizować koszty sprzątania? Odpowiedzi znajdziesz poniżej!

Chcąc zapewnić hotelowym gościom komfortowy pobyt i wysoki standard zadowolenia należy zagwarantować im najwyższej jakości czystość nie tylko pokoju, ale również restauracji hotelowej, holi, toalet oraz sprzętu i narzędzi wykorzystywanych w obiekcie. Najwyższy poziom czystości i higieny jest możliwy tylko jeśli wykorzysta się do tego odpowiednio dobrane, profesjonalne środki czystości i sprzęt sprzątający.

 

Od czego zacząć wybierając chemię do sprzątania?

Istotne jest rozważenie kliku kwestii. Po pierwsze ważnym kryterium przy wyborze środków czystości jest ich wydajność. Sprzątanie w obiektach takich jak hotel jest codzienną rutyną, dlatego warto zaopatrzyć personel sprzątający przede wszystkim w koncentraty czyszczące. Produkt, który można rozcieńczać jest niezwykle ekonomicznym rozwiązaniem – wystarczy niewielka ilość koncentratu aby mieć gotowy, pełnowartościowy środek czyszczący. Po drugie zapach płynów do sprzątania. Produkty o delikatnym, świeżym zapachu, które są minimalnie wyczuwalne są najbezpieczniejsze w stosowaniu. Warto również pamiętać, że choć na rynku istnieje ogromny wybór rewelacyjnych preparatów do uniwersalnego zastosowania takich jak np. Blue Star (docelowo produkt do bieżącego czyszczenia powierzchni), który idealnie sprawdza się w utrzymywaniu czystości – w hotelach stosowanie uniwersalnego płynu może nie wystarczyć, aby zachować nieskazitelną czystość. Dlatego ważne jest, aby wszystkie produkty posiadały konkretną specyfikację i zastosowanie.

 

Jak sporządzić plan sprzątania?

Plan sprzątania. Wydaje się banalną pozycją, ale utworzenie przemyślanego planu sprzątania obiektu jest kluczową rzeczą w zapobieganiu bałaganowi. Harmonogram czyszczenia możemy podzielić na 2 etapy – codzienny oraz okresowy. W tym pierwszym bez wątpienia znajdą się takie czynności jak codzienne czyszczenie pokoi gości, odkurzanie holi, zamiatanie i mycie podłóg w recepcji, a także sprawdzenie czystości w ogólnodostępnych toaletach. Gość – nawet ten niewymagający – podświadomie zapamięta obraz brudnego okna czy plamy na wykładzinie – dlatego przynajmniej raz w miesiącu warto umyć okna i drzwi, wytrzeć lampy sufitowe, przetrzeć poręcze, wyprać kanapę, fotel czy wspomnianą wcześniej wykładzinę.

 

W jaki sprzęt sprzątający należy wyposażyć hotel?

Jeśli kwestię doboru środków czystości mamy rozwiązaną, plan sprzątania utworzony, pozostaje już tylko kwestia sprzętu do czyszczenia.

  1. WÓZEK HOTELOWY – absolutnie niezbędny podczas codziennego sprzątania pokoi hotelowych. Pozwala na wygodny transport pościeli hotelowych – zarówno brudnej jak i czystej, środków czystości, ręczników i narzędzi do sprzątania ręcznego. Idealny wózek hotelowy powinien być praktyczny, zwrotny, wykonany z tworzywa odpornego na pęknięcia i obicia, mieć minimum 2 półki, roletę maskującą – bądź drzwiczki, oraz uchwyt na worek.
  2. WÓZEK SERWISOWY – wózek serwisowy do bieżącego mycia podłogi najlepiej dwuwiaderkowy z wyciskarką sprawia, że mycie podłogi w hotelach przebiega szybko i sprawnie, a przede wszystkim higienicznie.
  3. MOPY, ŚCIERKI, PADY CZYSZCZĄCE – to podstawowe narzędzia do ręcznego czyszczenia powierzchni.
  4. ODKURZACZE – wydajny, ekonomiczny i cichy odkurzacz o przemysłowym silniku umożliwiającym długotrwałą pracę i niepowtarzalną siłę ssania to coś co gwarantuje, że podłogi w hotelach będą czyste i lśniące. Ważne jest, aby głośność pracy silnika nie przekraczała 70 dB, a przedłużacz urządzenia pozwalał na pracę bez konieczności ciągłego zmieniania kontaktu sieciowego.

Warto również rozważyć poniższe opcje:

  1. MASZYNA CZYSZCZĄCA – pozwala szybko i dokładnie zadbać o czystość podłóg np. w holu czy restauracji, idealnie również sprawdzi się w czyszczeniu garażu podziemnego
  2. ZAMIATARKA – czystość wkoło hotelu jest również bardzo ważna szczególnie w okresie jesiennym. Na spadające liście, skoszoną trawę, przycięte gałęzie lub inne pozostałości po pracy w ogrodzie pozostawione na chodniku, podjeździe czy parkingu zamiatarka będzie idealnym rozwiązaniem.

 

Jak zoptymalizować koszty sprzątania hotelu?

Przede wszystkim inwestować w wysokiej jakości, profesjonalny sprzęt czyszczący, pozwalający cieszyć się długoletnim użytkowaniem. Korzystać ze specjalistycznych koncentratów czyszczących, które są skuteczniejsze i bardziej wydajne niż zwykłe środki czystości. Zawsze chcąc zamówić chemię, akcesoria, maszyny czyszczące czy wózki zapytaj sprzedawcę o ofertę. Kupując od jednego dostawcy możesz liczyć na kompleksową usługę, specjalny rabat indywidualny, darmową dostawę, a także profesjonalną pomoc specjalisty.

Utrzymywanie czystości w hotelach dotyczy wielu płaszczyzn obiektu jednocześnie, a nieustanna eksploatacja powierzchni wymaga specjalistycznej pielęgnacji. Nie odkładaj niczego na potem i zadbaj o swój ośrodek już dziś.